Rozwiązanie ,,naiwne'' (i błędne): losujemy dwa kąty we współrzędnych sferycznych, a następnie obliczamy współrzędne wersora wskazującego kierunek ze wzorów na transformację wkładu sferycznego do kartezjańskiego:
x= sin(θ) sin(φ)
y=sin(θ) cos(φ)
z=cos(θ)

In[64]:=

Z6Z4_1.gif

In[47]:=

Z6Z4_2.gif

Out[47]=

Z6Z4_3.gif

Jak widać kierunki nie są całkiem losowe, ale koncentrują się na ,,biegunach'':

In[66]:=

Z6Z4_4.gif

Out[66]=

Z6Z4_5.gif

Rozwiązanie poprawne, polegające na losowaniu punktów wewnątrz sześcianu, odrzuceniu tych poza kulą, i przeskalowaniu wektora do długości 1:

In[59]:=

Z6Z4_6.gif

In[61]:=

Z6Z4_7.gif

Out[61]=

Z6Z4_8.gif

In[53]:=

Z6Z4_9.gif

Out[53]=

Z6Z4_10.gif

Spikey Created with Wolfram Mathematica 7.0