Elementarz dla celów bioinformatyki:
[nb]
(naciśnij prawy przycisk myszy, wybierz
"Zapisz element docelowy jako...",
a następnie otwórz w Mathematice)
Wersja do samodzielnego uruchomienia, bez wyników:
[nb]
Wersja html
FUNKCJE : krótkie wprowadzenie do pisania własnych funkcji: [nb] , wersja html
Dopasowanie sekwencji bez wprowadzania przerw: [nb] , wersja html
Rozwiązanie numeryczne układu równań różniczkowych zwyczajnych [nb] , wersja html
Rozwiązanie numeryczne: manipulowanie parametrami i warunkami początkowymi [nb] , wersja html
Model ewolucji molekularnej: liczby wymierne w środowisku liczb niewymiernych [nb] , wersja html
Przykład wyewoluowanego przybliżenia liczby Pi:
DNA="AAAABABAABAABAAAAAAAAAAAABAAAABAAAAAAAABABAAAAABAAAAAAAAABAAAAAAAAAAAABBBBBBBBABAAABABAAAAAABBBAAAAABBAAAB"
Struktura pierwszorzędowa: "FFHHGFHFFFFFGFFHFFFGGFFGFFFFGFFFFFF"
Funkcja:
Wartość numeryczna: 3.1415929203539825, błąd absolutny 0.0000003
Lista poleceń które należy znać (najlepiej na pamięć) oraz umieć się nimi posługiwać bez nadmiernego korzystania z dokumentacji. Znajmość wymienionych instrukcji jest niezbędna do zaliczenia kolokwium.
ZadaniaUWAGA: zajęcia odbywają się w sali komputerowej 23A (parter, IFUJ, Reymonta 4). Zaczynamy o 16.00.
Przykładowy podręcznik: Paul G. Higgs, Teresa K. Attwood Bioinformatyka i ewolucja molekularna, PWN, 2008
Ćwiczenia są prowadzone przy użyciu programu Mathematica.
Jest dostępna licencja studencka (domowa) na program Mathematica 7.0:
instrukcja
Podstawowym warunkiem jest zaliczenie kolokwium z całości materiału, które odbędzie się na przedostatnich zajęciach 19 stycznia 2011. Na kolokwium pojawią się 3 zadania, w tym jedno z ćwiczeń. Poprawne rozwiązanie 3 zadań - bdb, 2 - db, 1 - dst, mniej niż jednego - brak zaliczenia.
Dodatkowo, studenci powinni przysyłać rozwiązania zadań zapisane w plikach Mathematici [nb] na mój adres e-mailowy (z USOS). Ilość poprawnie rozwiązanych i przesłanych do mnie zadań będzie brana pod uwagę przy wystawianiu oceny końcowej jako dodatkowe kryterium umożliwiające podniesienie oceny wynikającej z kolowium o maks. 1 stopień (nie dotyczy osób które otrzymają ndst). Studenci mogą korzystać z własnych rozwiązań podczas kolokwium. Jako ,,własne'' rozumiem zadania przesłane e-mailowo, lub przynajmniej zaprezentowane na ćwiczeniach.
W przypadku braku widocznych efektów bieżącej pracy studentów na ćwiczeniach oraz w domu, mogą odbyć się dodatkowe kolokwia ,,motywujące''.